Opleidingen
1999-2004 Toneel Academie Maastricht, opleiding: Acteur.
Werkervaring
2019 – heden Freelance regisseur
2019 – heden Artistiek leider & regisseur NANOEK
2012 – 2019 Artistiek- en onderwijsmanager Muziektheater Codarts
De Makerspodcast
Podcast O. Festival
De Theaterkrant
____ download CV
Biografie
Oorspronkelijk opgeleid als actrice aan de Toneelacademie Maastricht, heb ik, na enige jaren in het werkveld als actrice actief geweest te zijn, de overstap gemaakt naar het (muziektheater)onderwijs. Als kerndocent bij Jeugdtheater Hofplein en niet lang daarna als coördinator van de vooropleiding van Codarts Muziektheater werden al snel mijn artistieke en coördinerende vaardigheden aangesproken.
Sinds 2012 was ik hoofd van de afdeling Muziektheater van Codarts. In deze functie combineerde ik de rol van artistiek leider (waaronder die van regisseur) met die van onderwijsmanager. In die periode heb ik de afdeling Muziektheater – mede met gebruik van mijn brede netwerk – omgevormd tot een afdeling met een duidelijke identiteit, die binnen de muziektheaterwereld als een van de leidende opleidingen wordt gezien en spraakmakende alumni aflevert aan de nationale en internationale markt.
Binnen deze functie was ik ook actief als regisseur en verzorgde ik vele regies, waaronder die van eindproducties zoals ‘Antigone’ in het Maaspodium Rotterdam, ‘Spring Awakening’ in het M-Lab Amsterdam en ’Show and Tell’ in het Nieuw Luxor Rotterdam en Theater de Meervaart.
Sinds oktober 2019 ben ik werkzaam als vrijgevestigd regisseur en artistiek adviseur.
Ik deed de regie en het concept voor onder meer de Tiger Awards Ceremony 2020 van het IFFR, ‘Net als Toen’ een vrijdagconcert bij de AVROTROS en NPO Radio 4 in TivoliVredenburg, verzorgde eindregies voor het Fringe Festival Amsterdam en TapasTheater en regisseerde de muziektheater voorstellingen ‘Pink Elephants on Parade’ bij Werkplaats Walhalla, ‘Oogentroost’ bij Theater RAST en ‘Fümms’ bij Kunstklank.
In juni 2020 heb ik stichting NANOEK opgericht waar ik naast initiator ook de artistiek leider van ben.NANOEK stelt zich tot doel om tot een vernieuwing van het musicalgenre te komen dat een breder publiek aanspreekt en verbindt. Hierbij wordt gekozen voor universele verhalen waar een breed publiek zich in kan herkennen. De thematiek die voor de eerste projecten van de stichting zijn gekozen handelen (met name) over vrouwen: ‘vergeten vrouwen’, #MeToo en natuurlijk de rebelse Antigone. Ook wordt ervoor gekozen om jonge (vrouwelijke) spelers en makers nadrukkelijk de kans te geven zich te presenteren.